• John Fearon ja James Bassant
  • Astro Lighting
  • Astro Lighting

Vaid mõnest pliiatsitõmbest

Moodsa Valgustuse hea partneri, valgustitootja Astro Lighting asutasid 1997. aastal John Fearon ja James Bassant, kes olid lahkesti valmis vastama meie küsimustele.

Alustame algusest. Mis tõid teid valgustuse juurde?

Meil mõlemad oli valgustusala taust juba enne Astro Lightingi asutamist. James oli kogenud valgustusdisainer, kellega John kohtus 1995. aastal Londonis, kus ta juhtis üht valgustusfirmat. Meie koostöö osutus kiiresti edukaks, nii et jõudude ühendamine oli uue ettevõtte alustamisel loomulik.

Milline on Astro lugu? Millised otsused on mõjutanud firma arengut?

Kui me firma asutasime, olime veendunud, et Briti disaini kõrge tase leiab koha ka valgustite maailmas. Mõne kuu jooksul töötasime mh kuulsa Habitat’i mööblimajaga ning jõudsime esimesel aastal umbes 500 000 naelase müügitulu juures kasumisse. 1999. aastal jõustusid rangemad seadusesätted, mis tähendas ennekõike karmimaid reegleid veekindluse osas. Uued eeskirjad ehmatasid teisi tarnijaid vannitoavalgustuse juurest eemale, kuid meie nägime seda kui võimalust turgu haarata. Kasutasime hetke ära ning lõime valiku, mida peame tänapäeva maailmas kõige laialdasemaks.

Mille poolest erineb Astro teistest valgustusbrändidest?

Loome ajatuid ja kvaliteetseid disainvalgusteid taskukohaste hindadega. Meie tootevalik on ainulaadne segu modernsest, dekoratiivsest ja arhitektuursest valgustusest. See tähendab, et leiate nii kodude kui majutusasutuste nõudmistele vastavaid valgustuslahendusi, nii interjööride kui eksterjööride jaoks.

Millised projektid meeldivad teile endale?

Me tõesti naudime tööd valgustitega, mis võtavad kaasaegse valgustusmõtte ja toovad selle inimesteni. On suurepärane luua tooteid, mis pälvivad tähelepanu. Erilise naudingu saame siiski toodetest, mis on ka kaubanduslikult edukad – on puhas rõõm, kui inimestele meeldib sama, mis meilegi.

Milliste toodete üle tunnete uhkust?

Kõik Astro tooted on disainitud kire ja hoolega, me ei soovi panna kataloogi ühtegi toodet, mille üle me uhkust ei tunneks. Siiski pakuvad rohkem rõõmu valgustid, mis on just need kõige lihtsamad. On tohutu nauding luua populaarseid tooteid, mis on sündinud vaid mõnest pliiatsitõmbest lehel. Paberil loodud elegantseid kõveraid võib olla väga raske tuua sundimatult kolmemõõtmelisse maailma.

Tänavu olite oma tiimiga Milano messil. Milliste uute toodetega välja tulite?

Sel aastal olime ekspositsiooniga väljas Milano disaininädala raames Euroluce’ messil. Oma boksis tutvustasime hulga uusi tooteid, sealhulgas Kiwi sarja, Altea LED-seina- ja laevalgusteid ning uut kollektsiooni Rannik (Coastal). Seal oli ka rõõm teatada, et meie Edge Readeri seinavalgusti võitis hiljuti maailmakuulsa Red Dot 2017 Product Design auhinna, millega tunnustati innovatsiooni ja kõrgtasemel disaini võtmerolli valgustuses. Kui palju osalete ise uute toodete väljatöötamises? Kui tihti tellite väljastpoolt? Milliste disaineritega peamised töötate? Oleme uhked, et nii inseneritöö ja disain on sündinud meie Suurbritannia peakorteris. Juhime mõlemad meie üheksast loovast tooteinsenerist koosnevat meeskonda. Nii tagame truuksjäämise oma disaini-eetosele ja elegantsele lihtsusele.

Kui kaua uue toote väljatöötamise kestab? Kuidas valite uued tooted, millega edasi minna?

Algusest lõpuni kulub umbes 12 kuud. Meie jaoks on valiku üle üsna lihtne otsustada, sest disainime ainult tooteid, mille üle oleks tunneksime heameelt ka oma kodus.

Kas Astro edukuse võtmeks on teie toodete ajatu disain?

Jah, usume kindlalt, et hea disain nõuab lihtsust ja ajatust. See tugeva disaini-põhimõte pole mitte ainult meie valgustusprojektide tuum, vaid seisab meie äri ja kõigi meie tegemiste keskmes.

Mis mõju avaldavad globaalsed disainitrendid Astro tootedisainile ja brändi arengule üldiselt?

Loomulikult mõjutavad maailma disainitrendid ka meid, samuti tehnoloogia areng. Samas loome oma tooteid kestma ligikaudu kahekümneks aastaks. Uutel tehnoloogiatel on meie tootestrateegiale siiski tohutu mõju ja seda jätkuvalt.

Millises suunas te oma brändiga liigute? Kui suur on teie ambitsioon?

Astro kaubamärk on pidevas liikumises ja kasvuruumi on rohkesti. Me jätkame meeskonna täiendamist nii siin Suurbritannias kui ka äsja asutatud harukontorites USAs, Singapuris ja Hiinas. Ootame huviga Astro järgmist kahtekümmet aastat ja arendame oma äri edasi.